Bay of Islands - Pahia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Pahia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

Bay of Islands - Pahia

Blijf op de hoogte en volg Wesley

25 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi luitjes daar!!

Hoe gaat het in het koude kikkerlandje? Vanwege het mooie weer hier heb ik heb geen kerstgevoel of sinterklaas gevoel, erg vreemd!
Gelukkig heb ik tot ik naar het zuidereiland ga nog de privé kamer voor mezelf! En dat kantoor ziet er erg grijs en somber uit.... helaas, misschien nog een verfje over de muren heen halen? Afgelopen weekend ben ik naar Bay of Islands gegaan met de Stagereizen groep. We verbleven daar een nacht in Paihia, ongeveer 350km boven Auckland.
Op de heenweg naar Paihia hebben we heerlijk op het strand gelegen met 26 graden! Het was echt super mooi weer het hele weekend. Vervolgens zijn we naar een waterval geweest waar we ook nog even uitgerust hebben. Na de watervallen reden we met het busje verder naar de Glow-worm grotten. We kregen een tour door de koude vochtige grotten waar wormpjes een fel groen lichtje geven. Helaas mochten we hier geen foto’s van maken.
Bij aankomst in Paihia bleken we in een Base te zitten, waar ik ook voor werk, maar dan in Auckland! Zo kwam ik ook weer andere collega’s tegen die ik wel eens aan de telefoon had voor boekingen. Na een feestje in de avond moesten we de volgende zondagochtend vroeg opstaan voor het ontbijt om 7:45. Na het ontbijt gingen we op een dolfijnencruise die 4 uur duurde! Met een boot gingen we een aantal eilandjes of en konden we dolfijnen van heel dichtbij spotten (zie foto’s)! Echt een super ervaring om die beesten van zo dichtbij in de natuur te zien!
Dit was helaas de allerlaatste excursie die ik bij Stagereizen geboekt heb. Komende maand is het meer werken en het verslag voor m’n onderzoek helemaal afmaken. En af en toe natuurlijk even naar het strand!! Ik verheug me heel erg op het tripje naar het zuidereiland! De tijd gaat naar mijn gevoel nu erg snel; ik zit al over de helft van m’n Nieuw-Zeeland reisje. Ik wens iedereen alvast een super Sinterklaas feest en voor de kerst laat ik zeker nog van me horen!!

Groetjes aan iedereen!

  • 25 November 2013 - 09:46

    Mamma:

    Hallo Wesley,
    Natuurlijk kan ik het niet laten als eerste te reageren op je verslag. Fijn dat je zo genoten hebt van de excursie na die "zware" werkweken! Vooral de foto's van de dolfijnen zijn indrukwekkend, voor enkele familieleden herkenbaar denk ik! Het zou leuk zijn eens een foto van je te zien zonder die lelijke zonnebril ...
    xxx en de hartelijke groeten van je pa

  • 26 November 2013 - 12:23

    Zus:

    Hai wes,
    En natuurlijk kan ik het niet laten om als tweede te reageren op je verslag. Haha, en wat voor verslag: KLEIN!
    Vertel is wat meer man! Heb je leuke contacten opgedaan daar zodat ik ook nog een keer die kant op kan en gratis kan overnachten??!! Voor je het weet ben je weer hier dus geniet er maar goed van! Zeker van dat mooie weer want hier is het kouuudd.. Ik ga je wel missen met sinterklaas en kerst hoor! (Wil jij mijn gedicht maken voor ......??! Dan ben je toch wat meer betrokken bij ons en de sint!)

    We skypen van de week nog wel een keer als mijn internet in Utrecht het toelaat ;)

    Tot horens! X

  • 01 December 2013 - 11:56

    Kees:

    He Wes zal ik dan maar als derde reageren, mooi man die dolfijnen, als jij daar een huisje koopt kom ik samen met Urs bij jou op visite, we zijn jaloers vanwege het weer daar Urs zit in een winterdip, ik vind die bril wel leuk laat je moeder maar lullen.

    groeten Ursula, Kees, Niels, Debbie en Sven.

  • 11 December 2013 - 22:37

    Marja:

    Hey die Wes!
    Nou dan ben ik de vierde! haha Ik vind het trouwens wel makkelijk die bril pik je er gelijk uit!
    Ik zou zeggen ophouden die bril!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja en supermooie foto,s wij hebben ook dolfijnen in het wild gespot op Tenerife een hele mooie ervaring!
    Als jij dan een huisje daar heb wil ik ook wel een weekje komen, want ondanks een weekje gran canaria in oktober verlang ik ook wel weer naar de zon net als ursula.
    Geniet van alles wat je tegen komt het is zo weer voorbij!
    Hele fijne feestdagen!
    groetjes marja en de rest

  • 14 December 2013 - 21:05

    Ursula:

    Hey wes
    Even een rectificatie op Kees zijn verslag. Hij bedoeld, laat je vader maar lullen over die bril, ipv je moeder. Prachtige foto's! Verder wensen wij je hele fijne kerstdagen en een geweldig nieuw jaar!!!! Xxx

  • 18 December 2013 - 21:57

    Jan:

    Hoi Wesley,

    Leuk om je verhalen te lezen. Jij slaat je er wel doorheen.

    Nog bedankt voor je leuke kaart en opa en oma vonden hem ook erg leuk.

    Nou ik heb geen last hoor van een winterdip, gewoon doorgaan met ademen en dan komt het zonnetje vanzelf weer.

    We zulle je missen 1e kerstdag bij mij maar we slaan ons er door, hebben wij een stukje meer zalm hahahaha.

    Groetjes en hele fijne dagen. Je kan in ieder geval als eerste zeggen " gelukkig nieuwjaar "

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 15283

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: