Skytower + Rotorua + Kerst!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu Skytower + Rotorua + Kerst!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

Skytower + Rotorua + Kerst!!!

Blijf op de hoogte en volg Wesley

25 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi luitjes!

Allemaal een fijne kerst toegewenst en alvast een gelukkig 2014!!!
Eindelijk heb ik wat foto’s laten maken waar ik geen zonnebril op heb! Hoe vind je dat moeders?? Misschien moet je me maar eens een zonnebril toesturen die jij ‘oké’ vindt?

Whaha.. sorry dat het verslag wat aan de korte kant is. Hopelijk wordt deze iets langer.
Ja Kees, z’n vakantiehuisje op je eigen eiland met dolfijnen om je heen lijkt me ook een mooi plan. Marja, even met Kees overleggen welke week je precies hier naartoe komt. Dan boek ik jullie wel ffies in na de kerstdagen;)
Jan, kan je de zalm niet bewaren voor als ik weer terug ben?? Hele fijne kerstdagen met de van den Bergjes daar!!

Gisterenavond (kerstavond) heb ik een feest gehad in Globe bar, de bar van het hostel. Super gezellig met drankjes en collega’s! Gelukkig spelen ze hier niet zo veel kerstmuziekjes af. Als je het woord ‘sneeuw’ hoort klopt het al niet als je hier in Nieuw-Zeeland zit. Vanmiddag moet ik werken vanaf 3 uur ’s middags. Komende 8 dagen werk ik aan één stuk door en dan ben ik 4 januari klaar om de boel in te pakken voor het zuidereiland!
Ik vind het niet zo erg om te werken met kerst en oud en nieuw, aangezien er toch niet zoveel te beleven is hier. Gelukkig heb ik oudjaarsavond vrij en ga ik naar een beachparty hier in Auckland met een groep collega’s! Ik vermaak me wel;)

Gisteren en maandag was ik vrij om de laatste activiteiten te ondernemen hier op het noordereiland. Maandag was het super mooi weer, dus perfect voor een dagje skytower (328 meter hoog). In de ochtend was er een parade van een vreemde sekte. Eens in de week lopen ze gezamelijk door de stad en zingen ze liedjes.
Gisteren ben ik naar Rotorua gegaan om een dagje vulkanische meertjes en geisers te bekijken. Ik nam een intercity bus om 8:00 uur in de ochtend en kwam rond 9:00 uur in de avond terug. In Rotorua heb je allerlei kleine meertjes en modderpoelen met vulkanische activiteit. Het dorp stinkt daarom ook gigantisch door al die dampen.
Na een 4 uur durende busreis ben ik naar Maori village geweest (http://www.whakarewarewa.com/). Het toneelstukje van de Maori’s interesseerde me niet zo erg, vandaar ook geen foto’s daarvan te zijn. De Te Puia geiser is eens in het uur actief en spuit heet water ongeveer 20 meter de lucht in! Echt een mooie ervaring om dat een keer te zien naast al die oranje vulkanische kleurtjes. Ik kwam ook nog een Nederlands gezin tegen die voor 3 weken door Nieuw-Zeeland reisden. De drie kids kregen vrij van de middelbare school en zo konden ze met z’n 5en een mooie reis maken!

Momenteel is het lekker rustig in het hostel. We zijn ongeveer 50% vol, dus gelukkig niet al te veel te doen. Uit verveling had ik afgelopen week zelfs een stofzuiger gepakt en ben ik de hele receptie gaan schoonmaken. Gelukkig heb ik ook nog wat tijd over om wat excursies te plannen op het zuidereiland, en wat hostels daar te boeken!
De tijd vliegt voorbij nu, over 5 weken ben ik al weer terug in Nederland! Het volgende verslag typ ik denk ik op het zuidereiland

Fijne dagen allemaal en tot het volgende bericht(je)!!

  • 27 December 2013 - 11:08

    Mamma:

    Hallo zoon,
    Fijn, die foto's zonder zonnebril, kan ik je weer eens in de ogen kijken.
    Na 2 heel gezellige Kerstdagen (1e met fam. v.d. Berg en 2e met fam. v. Rossum) nu weer tot de orde van de dag. Je hebt vast wel wat foto's voorbij zien komen van onze spelletjes-/(vr)eetdagen via Facebook! Ik heb je wel gemist hoor!
    In Maaikes prachtige fotoboek van Zuid-Amerika heb ik ook van die vieze vulkanische meertjes gezien, had je geen zin in een modderbad daar?
    Dat je de stofzuiger ter hand hebt genomen vind ik hééél bijzonder, dan heb je je ECHT verveeld ...
    Ik merk dat je heel erg uitziet naar je vakantie in januari, in Auckland heb je het wel een beetje gezien.
    Veel plezier op het oud- en nieuwfeest.
    Liefs, mamma (en pa)

  • 27 December 2013 - 22:46

    Marja:

    Hey die Wes!
    Mooie foto's Ja zo 'n modderbad schijnt wel heel goed te zijn voor je huid!
    Jeetje wat gaat de tijd snel! Ik ga ff met Kees kontakten heb nu wel een paar daagjes vrij! Ik denk dat Jan wel een vers stukje zalm voor je hebt als je thuiskom anders krijg je hem van mij! denk dat je ook wel zin heeft in een lekkere pot hollands eten. Nou de laatste weekjes Pap en Mam kunnen gaan aftellen ( zou ik ook doen) haha.
    Een gezellige jaarwisseling en geniet van je laatste weken!
    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dikke kus tante Mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 15278

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: