Stage + Rangitoto Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu Stage + Rangitoto Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

Stage + Rangitoto Island

Blijf op de hoogte en volg Wesley

13 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,


De zomer begint hier eindelijk te komen met 23 graden en volop zon komende week! Vervelend dat het bij jullie nu echt herfst is dan, maar iedereen gelukkig de Wijkse tornado overleefd? Nicole; ik heb de tape een week laten zitten en er vervolgens eraf gehaald, dat was geen pretje;) ik blijf gewoon elke dag op m’n sportschoenen lopen en probeer zoveel mogelijk zittend werk te doen!

Ma; m’n handschoenen was ik vergeten tijdens de hiking tour. Ik had niet verwacht dat het op de berg nog zou sneeuwen! Adrie; dank voor je leuke bericht! Stimuleert het een beetje om ook een tripje naar Nieuw-Zeeland te maken?


Toen ik zaterdagochtend (9/11) uit het raam keek stond er al een gigantische kerstman in Queen Street. Ze beginnen hier al erg vroeg met de kerst en dat zomerse weer maakt het helemaal vreemd!

Afgelopen zaterdag zou ik op excursie gaan naar Piha (een schitterend strandje met wandeling langs de westkust vlakbij Auckland). Helaas waren er onvoldoende deelnemers dus werd de trip gecancelled en kreeg ik m’n geld terug.

Omdat het zo mooi weer was ben ik een dagje met de ferry naar Rangitoto Island geweest en een wandeling gemaakt. Het eiland ligt net voor de kust van Auckland en is 650 jaar geleden ontstaan door een vulkaan uitbarsting.

Ook heb ik een foto toegevoegd van een kaart waarop je het hostelgebouw kan zien. Ik verblijf op de 4e verdieping in het hoekje van dat witte gebouw (zie rode pijl).


Ik vertel de hele tijd dat ik aan m’n studie zit en daarvoor heb ik m’n eigen kantoortje (zie foto)!! Vandaag ben ik begonnen met de klanttevredenheids-vragenlijst uitdelen aan de backpackers in het hostel. Ik heb ongeveer 300 respondenten nodig en ik lig aardig op schema;) Afgelopen dagen heb ik vaak de PM-shift gewerkt en elke dag zitten we 90% of 95% vol, dus ongeveer 400 bedden die bezet zijn elke nacht! Vorige week zondag heb ik zelfs 12 uur achter elkaar gewerkt, aangezien een aantal ziek waren. Jaja, af en toe moet je wat over hebben voor een mooi stagecijfer!:P


Een tijdje terug heb ik een twee weekse KiwiExperience geboekt van 5 januari t/m 19 januari. Dit is een rondreis vanuit Christchurch op het zuidereiland. In de ochtend van zondag 5 januari vlieg ik vanaf Auckland naar Christchurch. Vervolgens reis ik per trein naar de westkust en ga ik via Franz Josef Glacier, Wanaka en Queenstown weer terug naar Christchurch (zie kaart). Elke keer een excursie op het noordereiland is leuk, maar het zuidereiland lijkt me toch het mooiste met die bergen!

Vandaag ben ik bij Amanda (general manager) langs geweest om te vragen of ik gratis 9 nachten in een Base-hostel mocht verblijven tijdens m’n trip op het zuidereiland. Ze heeft dit bevestigd, dus dat scheelt me ook weer wat geld!! Tevens vroeg Amanda of ik iets wist wat Base kon betalen, omdat ik hier stage loop. Als voorbeeld gaf ze aan: skydiving (uit een vliegtuig springen met parachute) of een lang weekend weg op kosten van Base. Dat wordt dus skydiven!!

Het weekend van 23 november ga ik naar Bay of Islands, ten noorden van Auckland. Hopelijk gaat deze excursie wel door en kan ik weer een berichtje typen over twee weekjes!!


Groetjes aan iedereen!

  • 13 November 2013 - 16:59

    Mamma:

    Waar heb je die foto's verstopt?? Pff, dat je je nu al bezig houdt met januari ... Eerst nog Sinterklaas, Kerst en Oud- en Nieuwjaar!! Je hebt zeker weinig meegemaakt de laatste tijd ;)
    xxx mamma

  • 13 November 2013 - 23:17

    Mandy Steehouwer:

    Een nieuw verhaaltje, jeeej!! :D Nu de foto's nog... Heb je nou nog steeds die luxe kamer voor jezelf? Echt heel veel succes met kerst vieren op het strand, dan had je maar in Nederland moeten blijven als je het zomerweer en kerst je zo vreemd is ;)

  • 14 November 2013 - 12:28

    Wesley Van Den Berg:

    Sorry, ik moest ze via de gewone computer bij de receptive toevoegen, want via mijn laptop lukte het niet. Zie de 9 foto's die bij het verslag horen! Groetjess!!

  • 15 November 2013 - 12:00

    Ursula:

    Leuk verhaal weer Wesley! En wat een spannende plannen heb je. Idd raar nu al kerstversiering en zomer! Je moet je kantoor nog wel een beetje opleuken hoor, erg saai! Heel veel plezier! Groetjes van ons

  • 16 November 2013 - 19:55

    Marja:

    Hey Wes!
    Jy zit niet stil als je vrij bent! Leuk om te lezen allemaal geniet er maar van.
    Ook van het mooie weer daar het is hier grijs bewolkt echt niks aan!
    Verlang ook weer naar het zonnetje!
    Groetjes van ons!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 15281

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: