Waiheke Island + Tangariro Crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu Waiheke Island + Tangariro Crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

Waiheke Island + Tangariro Crossing

Blijf op de hoogte en volg Wesley

29 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje uit Auckland! Storm overleefd in Nederland?? Whaha Kees; het is steeds puur toeval dat ik een biertje in m’n handen heb! Zo vader zo zoon misschien??

Naast het werken (en af en toe bier drinken) heb ik twee leuke activiteiten gedaan in de afgelopen twee weken! Zo ben ik in de ochtend van 23 oktober naar Waiheke Island geweest met de boot samen met Nadine. Zij heeft een paar dagen in het hostel gezeten en is nu op weg naar het zuider eiland met de auto.
Ik moest vanaf 15:00 uur werken, dus in de ochtend maar even snel erop uit! De boottocht was 45 minuten naar het eiland en vervolgens hebben we wat rondgelopen daar en gegeten op het terras. De bananen op het eiland waren veel goedkoper dan hier in de stad. Ik betaal in de stad € 3,50 voor 6 bananen! Veel te duur!! Toch moet ik m’n vitamientjes binnen krijgen;) Ondanks dat het 20 graden was voelde het erg warm aan met de zon.

Het toppunt was toch echt wel de Tangariro Crossing van afgelopen weekend. Dit is een hiking tour van 7 uur in een vulkanisch nationaal park dat 450 km ten zuiden van Auckland ligt. De Lord of the Rings is daar opgenomen met Mount Doom als één van de bekendste bergen. We gingen er een lang weekend heen van zaterdag (26 oktober) t/m maandag (28 oktober) met de 30 stagelopers van de Stagereizen (Nederlanders en Duitsers). Op weg naar Tangariro gingen we eerst naar de Huka Falls en naar een natuurlijke spa. Sommige watervallen hebben een watertemperatuur van 40 graden, dus heerlijk om even in de natuur te genieten van een hottub! In Taupo, op weg naar Tangariro, hebben een aantal nog gebungyjumped (€55,- voor een jump naar beneden).
Ik heb het niet gedaan, want die swing zou ik graag in Queenstown willen doen op het zuider eiland. Daar moet je namelijk op een plastic stoel gaan zitten en gooien ze je met stoel en al het ravijn in!

Zaterdagavond waren we bij de lodge (ons verblijf) aangekomen. Vanwege het slechte weer mochten we zondag niet de berg op, maar maandag leek het beter weer te zijn.
We hebben ons daarom zondag vermaakt met de jacuzzi bij het verblijf en een korte wandeling van 2,5 uur.

Maandagochtend moesten we om 5:00 uur opstaan voor het ontbijt en vertrokken we met een busje om 6:30 uur naar 1100 meter hoogte. Helaas was het op de berg zelf slecht weer met veel wolken. We liepen vervolgens naar 1900 meter hoogte waar het sneeuwde en waar je helemaal niets zag! Met windsnelheden van 100km was het echt super gevaarlijk om langs een ravijn te lopen.... gelukkig heeft iedereen dat enge stukje overleefd! Na het hoogste punt liepen we richting Emerald Lakes en toen kwam de zon ineens tevoorschijn. Schitterende blauwe meertjes met vulkanische dampen van rotsen en kraters waren er te zien (zie de foto’s). Die dampen stonken trouwens wel heel erg!

De laatste twee uur van de tour was ik echt de sjaak met het dalen naar 730meter. Toen begon het traplopen naar beneden, en dat trokken mijn knieën helaas niet. De laatste groep had tape bij zich en ik mocht de stokken gebruiken van Marcel (eigenaar van Stagereizen.com). Zonder tape en stokken was ik niet beneden gekomen! Ondanks dat ben ik wel erg blij dat ik de tocht heb gedaan binnen de 7 uur die ervoor stond! Ik kwam als allerlaatste aan om 14:00 uur (gelukkig afgesproken tijd). Komende dagen weer werken, maar ook veel rust nemen voor mijn knieën. Ik heb net alweer extra tape gehaald en een zalfje... eens zien of het werkt. Ik had het kunnen weten dat het niet goed was voor m’n knieën, maar ik had deze tour echt niet willen missen!! Jaja... klinkt eigenwijs...
De volgende trip is op 9 november naar Piha (een mooi strand dagje!). Tot die tijd wordt het weer slecht weer hier met regen, dus kan ik weer lekker aan m’n studie zitten

Groetjes aan iedereen!!

PS: alle 29 foto's zijn te zien als je links in het kolommetje op 'foto's' klikt en dan album 'Waiheke Island + Tangariro Crossing' kiest... onder dit bericht staan ze er namelijk niet allemaal op!!

  • 29 Oktober 2013 - 08:43

    Nicole:

    Mooie foto's wes!! En gelukkig heb je de trekking gedaan en overleefd!!! Dan heb je er iig geen spijt van!
    Misschien kniebanden kopen? Of de tape een paar dagen laten zitten! Succes ermee, misschien kan je je eigen dokter uithangen en even op internet zoeken wat te doen met je knieën!

    Spreek je snel!! xx


  • 29 Oktober 2013 - 18:44

    Mamma:

    Ha die Wes,
    ... had je toch beter mijn bergschoenen en nordic walking poles mee kunnen nemen tijdens de hiking tour! Enne ... waar zijn je handschoenen?? Die heb je toch niet voor niets meegenomen? Zo te zien op de foto's was het behoorlijk koud! Beterschap voor je knieën en luister naar je lichaam.
    xxx mamma

  • 10 November 2013 - 22:33

    Adrie Uit Leersum :

    HOI WESLY
    WAT LEUK DAT JE ER AAN GEDACHT HEB ,
    OM TE MAILEN .DE FOTO.S
    ZIJN ERG MOOI IK HOOP DAT JE HET NAAR JE ZIN HEB.
    NOU IN LEERSUM IS HET GEEN MOOI WEER
    DUS GENIET MAAR LEKKER VAN DAT MOOIE WEER DAAR
    IK ZIE WEL WEER EEN BERICHT TERUG VAN JE.
    IK VINDT HET LEUK ALS JE WEER EEN VERSLAGJE VERSTUURD

    GROETJES EN IK HOOP DAT JE NOG VEEL GAAT ZIEN

    VEEL LIEFS VAN ADRIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 15282

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: