Surfweekend + Wintergardens - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu Surfweekend + Wintergardens - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

Surfweekend + Wintergardens

Blijf op de hoogte en volg Wesley

15 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi luitjes in dat storm- en regenachtige Nederland!

Helaas is het hier ook aardig wisselvallig weer, maar komende week moet het beter worden met misschien wel 20 graden! Wat betreft het koken hier in Auckland ben ik erachter gekomen dat ik ook een vriesvak in de koelkast heb! In de pan met pasta kook ik nu ook broccoli and bloemkool.

Na 7 dagen achter elkaar te hebben gewerkt ben ik afgelopen weekend naar Raglan (150km ten zuiden van Auckland) geweest voor een surfweekend! Zaterdagochtend 12 oktober werden we opgehaald met een bus vanaf Auckland. We gingen met de groep van Stagereizen.com (via deze organisatie heb ik m’n stageplek geregeld) en Au Pairs (een grote groep Duitse meiden).

Op weg naar Raglan was het weer erg slecht met veel wind. Op het weerbericht zeiden ze zelfs dat er mini tornado’s konden ontstaan. We zijn die zaterdag daarom naar een hotpool geweest ipv wezen surfen. Door de vulkanische activiteit zijn er erg veel zwembaden met warm water (35 graden). Zaterdag was de zee helaas te gevaarlijk om te surfen met 4,5 meter hoge golven. Zaterdagavond en nacht hebben we flink gefeest in Raglan en verbleven we in een hostel net buiten Raglan in de bushbush.

De volgende dag begon met een stralend blauwe lucht, maar dat was van korte duur. Zondagochtend om 11 uur gingen we surfen met instructeurs die ons begeleidden. Het was een ‘black sand beach’ door de vulkanische grond daar.
Tijdens het surfen vielen steeds meer mensen van de groep weg. Twee jongens botsten op elkaar en werden afgevoerd, de ene met een gebroken neus en de andere met een scheur in de lip. Een derde jongen belandde op een rots en werd ook naar het ziekenhuis afgevoerd (inwendige kneuzing van de heup). Nog best gevaarlijk dus om te surfen hier!

Momenteel heb ik wel aardig last van mijn knieën. Doordat ik op een verkeerde manier sta tijdens het werken zitten m’n knieën op slot. Gelukkig kon ik nog wel een foto maken van de waterval Bridal Veil Falls onderweg terug naar Auckland. Helaas kon ik niet met de trappen naar beneden lopen, dus komende dagen rustig aan doen en misschien wat zittend werk gaan doen! Ondanks het wisselvallige weer ben is m’n gezicht erg verbrand. De volgende vroegen collega’s zich af waarom ik z’n rood gezicht had.....

Vanochtend ben ik nog naar de Wintergardens geweest om wat mooie foto’s te schieten van planten en bloemen met Kathy (een Duitse vriendin die afgelopen maand voor housekeeping werkt in het hostel). Zij vertrekt morgenochtend met de Kiwi bus om door Nieuw-Zeeland te reizen, dus vanavond nog maar even een afscheidsparty houden!

Over 1,5 week ga ik weer een lang weekend weg om een vulkaan hiking te doen! Hopelijk zijn mijn knieën dan voldoende uitgerust om door de bergen te lopen. Vanaf morgen wordt het weer veel werken (elke dag van 15:00 tot 23:30 uur). Dan heb ik de ochtenden nog tijd over om wat aan m’n studie te doen!

Groetjes en tot gauw weer!

  • 15 Oktober 2013 - 14:36

    Mamma:

    Ha die Wes!

    Leuk verslag, wist het meeste al na ons skypegesprek zondagavond, maar zie nu de foto's erbij. 2e foto: ik weet zeker dat jij degene bent die rechts in het water ligt ;)
    Wat een kleurrijke planten en bloemen in de wintertuin, toch nog wat bekeken op je vakgebied.
    Hopelijk gaat het met je knieën snel beter, anders moeten ze je maar op de rug nemen tijdens de hiking vulkaantoer. Goed smeren met spiergel en er zijn vast wel meiden die je willen masseren (je knieën bedoel ik dan).

    xxx

  • 20 Oktober 2013 - 21:36

    Ursula:

    Hey wes
    Leuk verhaal weer. Mooie foto's. Die knieën komen vast van het surfen hoor! Veel plezier nog! Groetjes van ons

  • 28 Oktober 2013 - 20:10

    Kees Vd Berg:

    He Wes het valt me op dat je regelmatig een biertje in de hand hebt ben je daar om te werken of te zuipen?

Tags: Raglan Beach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 15284

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: