Veel stagelopen + Albert Park - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu Veel stagelopen + Albert Park - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

Veel stagelopen + Albert Park

Blijf op de hoogte en volg Wesley

04 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste luitjes daar in Nederland,

Tante Ursula, afgelopen weken waren toch nog vrij pittig met stagelopen, dus vandaar ook weinig kans gehad om een verhaaltje te schrijven. Jaja, het is toch wel echt stagelopen, maar de leuke excursies komen er wel aan! Vanwege personeelstekort heb ik 6 dagen in de week gewerkt, meestal 9 uur op een dag inclusief de weekenddagen. Gelukkig kan ik m’n dagen opschrijven en wat vrije dagen opnemen als het zomer wordt.
Ik heb gehoord dat jullie (bananenmeisjes) je aardig vermaakt hebben tijdens het weekendje weg! Fijn dat het zo mooi weer was!! Moeders, speciaal voor jou: links op de pagina kan je klikken op ‘meld je aan voor de maillijst’.
Jan, thanks voor het berichtje; fijn dat opa weer thuis is en rustig kon genieten van het zonnetje bij jullie in Nederland en hopelijk ook de komende dagen nog. Heel veel beterschap toegewenst!
Ja tante Marja, nu ook nog eens de toerisme kant verkennen! Ik heb het gevoel dat er aardig wat verdiend wordt met dit hostel. Sinds afgelopen week zit het elke nacht voor 95% vol (460 bedden)!!
Sorry Adrie dat ik niet kon terugzwaaien vanuit het vliegtuig. Er zat een extreem dikke Aziatische man voor het raam, dus daar kon ik helaas niet omheen!

Ik mag gelukkig nog gratis in mijn private room blijven (normaal €60,- per nacht) waar ik super blij mee ben. Ik eet elke dag pasta of pizza en veel bananen. Groente, aardappelen en vlees is vrij prijzig hier in de stad, dus dan maar wat simpeler. Door m’n tomatensaus doe ik trouwens wel wat spinazieblad (so no worries moeders). Sporten heb ik afgelopen weken niet gedaan, maar gelukkig hebben ze een fitnessruimte waar ik gebruik van mag maken! Alleen het eerste rondje joggen in Albert park heeft ervoor gezorgd dat ik een spiertje verrekt heb. Ik moet het maar is rustig aan opbouwen dus!
Van Amanda (manager) heb ik m’n eigen ruimte gekregen om aan m’n studie te zitten.
Ik een foto gemaakt van de receptie desk en m’n kamer. Tijdens m’n dienst (7:00 – 16:00 uur) of (15:00 – 24:00 uur) verwerk ik boekingen, check ik gasten in en uit, en verkoop ik allerlei artikeltjes. Het werken bevalt me erg goed. Erg leuke collega’s en woensdag 25 september een dagje uit gehad met het team. We zijn wezen karten, pizza eten en daarna gratis in de bar wezen drinken tot 1:00 uur. Niet verkeerd z’n teambuildings uitje als je er net werkt!

Zaterdag 28 september heb ik via Stagereizen een city tour gedaan door Auckland. Helaas was het erg slecht weer en heb ik alleen een foto van de bush-bush gemaakt hier vlakbij. Ik heb zo ook andere Nederlanders leren kennen die stage lopen. Die zie ik vanzelf weer tijdens het surfweekend op 12 oktober.
Afgelopen zondag kwam ik een uur te laat om te werken! Ze hadden de klok vooruit gezet omdat de zomertijd ingaat. Nu dus 11 uur tijdsverschil met jullie en zometeen 12 uur als jullie klok naar wintertijd gaat!
Tijdens m’n dienst heb ik tot nu toe best wat meegemaakt. Zeker 3 keer per week gaat het brandalarm af omdat de melders erg gevoelig zijn voor deoderant in de kamers. Één keer was het zelfs dat de brandweer met loeiende sirenes de slangen uitrolden voor het hostel, terwijl er geen brand te bekennen was.
Het andere uiterste was afgelopen maandagavond om 22:00 uur tijdens m’n avonddienst. Een gozer op de 7e verdieping had de buis van een radiator op z’n kamer gesloopt. Vervolgens kwam de kamer blank te staan. Gasten van 12 kamers op de 6e, 5e en 4e verdieping moesten verkassen. Ook hun kamers stonden blank want water kwam door het plafond heen. Gelukkig zijn de 12 kamers nu weer vochtvrij en in gebruik. Liever water dan vuur toch? En gelukkig heb ik droge voeten gehad op m’n kamertje!

Gisteren heb ik een vrije dag gehad en ben ik even naar Albert Park geweest, hier 200 meter vandaan. Echt heerlijk als het mooi weer is zoals je op de foto’s ziet! Komend weekend en volgende week wordt weer stagelopen, dus weer aardig aanpoten.

Pa; hele fijne verjaardag toegewenst komende zondag!!!

Tot het volgende berichtje weer na het surfweekend denk ik;)

Groetjes uit Auckland!!

  • 06 Oktober 2013 - 19:46

    A3:

    Hoi Wesley, vanmiddag onder het genot van koffie, appeltaart, chinese tomatensoep en de te vele hapjes die je moeder had klaargemaakt, je verslag zitten lezen, ook gefeliciteerd met pa Bert. Veel plezier tijdens het surfweekend.

    Groeten, A3

  • 06 Oktober 2013 - 20:32

    Ursula:

    Hey wes

    Allereerst, je vader heeft een ontzettend leuke verjaardag gehad!!! :-)) ( mocht hij wat anders beweren)
    Er is een hoop te beleven in het hostel. Gelukkig niet saai! Mooie foto's. En dan moet de zomer nog komen! Lijkt me een heerlijk vooruitzicht! Tot het volgende verslag. En veel plezier met je surfweekend. X

  • 07 Oktober 2013 - 13:06

    Marja:

    Hoy Wes,
    Ziet er allemaal netjes uit bij jou! Inderdaad beter water als brand is het gelijk schoon haha!
    Nog van harte gefeliciteerd met je vader ja weer een jaartje ouder!
    Misschien kan je moeder nog een beetje geld overmaken dat je ook nog eens fatsoenlijk kan eten lijkt mij dat pizza en pasta ook gaat vervelen.
    Veel succes verder met je stage en veel plezier met het surfen!
    Groetjes Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 15286

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: