M'n eerste weekje in Auckland - Takapuna + Mt Eden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu M'n eerste weekje in Auckland - Takapuna + Mt Eden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

M'n eerste weekje in Auckland - Takapuna + Mt Eden

Blijf op de hoogte en volg Wesley

18 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Dank voor de reacties die ik heb gehad van jullie! Ursula: dan zit dat schrijven toch in de familie, misschien maar auteur worden?
Afgelopen dagen ben ik gelukkig aardig bijgekomen van m’n jetlag. Geen last meer van hoofdpijn, duizeligheid en moeheid;) Maandag was m’n eerste werkdag en ik vond het erg leuk! Het is allemaal een beetje ‘easy going’. Alleen lekker hectisch op de momenten dat iedereen wil in en uitchecken bij het hostel. Ik moet nog een boel leren heb ik gemerkt over het reserveringen invoeren in de computer.

Gelukkig heb ik nu ook een andere kamer gekregen, die ik voor mezelf heb ingeboekt voor een week ieder geval. Nu zit ik alleen op een 2 persoonskamer op de 4e verdieping met uitzicht op de hoofdstraat van Auckland; Queen Street. Alle kamers hebben airco die niet uit kan, dus maakt het irritant veel herrie. Ik ben geen makkelijke slaper, dus heb een pakket oordopjes gekocht om de nachten door te komen.
Zolang het nog rustig blijft kan ik op deze kamer slapen, dus dat is een beetje afwachten.

Dinsdag- en woensdagochtend ben ik vrij geweest van m’n stage (ja nu al!!) en heb ik in de ochtenden in de openbare bieb gezeten voor m’n afstudeerverslag.
Afgelopen dinsdag ben ik ook met de bus naar Takapuna (Noord Auckland) geweest voor een oriëntatiegesprek bij Stagereizen.com. Via dit bemiddelingsbureau heb ik de stageplek gekregen. Ze organiseren ook excursies; zaterdag heb ik een Auckland City tour geboekt (gratis) en het weekend van 12 oktober een surf weekend naar Raglan (100km te zuiden van Auckland). Ik ben vervolgens nog even doorgelopen naar Takapuna beach, erg mooi daar (zie foto’s). Auckland heeft een boel stille vulkanen en op dat eiland was er ook eentje.

Woensdagmiddag ben ik naar Mount Eden gelopen vanaf het hostel (1 uur lopen). Dit is ook een stille vulkaan met een diepe krater en natuurlijk een super mooi uitzicht over de stad. Ik moet nog steeds wennen dat men hier links rijdt. Als ik de weg oversteek kijk ik meestal 5 keer heen en weer, want ik kan nog niet wennen. Ook sta ik verbaasd te kijken van alle planten en bomen die ik niet eerder heb gezien, heel vreemd. In de stad lopen trouwens veel Chinezen rond, maar ook mensen uit India en veel Duitsers zitten in het hostel. Komende dagen gaat het regenen hier, dus ben ik gelukkig ingeroosterd om stage te lopen. Jullie blazen de regenwolken zeker hier naartoe?

Groetjes en tot het volgende bericht!

  • 18 September 2013 - 12:52

    Joost:

    Klinkt goed, mooie foto's! Enjoy.

  • 19 September 2013 - 14:48

    Irene:

    Ha Wes,

    Leuk om te lezen dat je je alweer goed vermaakt. Hoeveel uur in de week moet je eigenlijk stagelopen? En ben je alle weekeinden vrij of moet je af en toe ook werken?
    Hier is het nog steeds herfstweer. Maar....daar komt verAndering in. Vanaf het weekeinde droog en volgende week ook. Hopenlijk dat we volgend weekend goed weer hebben want dan moet ik met je moeder op stap! Groetjes, Irene en de rest

  • 19 September 2013 - 22:34

    Mamma:

    Ha jochie,
    Heb vanmorgen met je geskyped, was blij je weer even te zien, zie nu pas je verslag ... maarre ... staan wij niet in je mailinglist?!?!?!? Ik heb niets op mijn mail binnen gehad, check je het effe?
    Fijn dat je nu weer goed kan slapen.
    dikke nachtzoen van mamma

    (P.S. heb nu al slapeloze nachten van het idee dat ik een heel weekend met Irene moet doorbrengen.... maar gelukkig zijn er nog 5 andere "Bananenmeisjes" bij volgend weekend.)

  • 24 September 2013 - 22:29

    Jan:

    Hoi Wesley, goed om te lezen dat je alles weer een beetje onder controle hebt.

    Met opa gaat het wel weer een stukje beter. Heb hem vanmorgen samen met oma uit het ziekehuis opgehaald en nu moet ie weer aansterken. Het was allemaal erg jammer want hij voelde zich de laatste tijd weer wat beterderder maar dat komt wel weer.

    Maak je vooral geen zorgen, komt allemaal goed, wij houden hem wel in de gaten.

    Jij veel plezier,

    groetjes,

    Jan

  • 25 September 2013 - 22:19

    Marja:

    Hoi wes,
    Lees dat je alweer druk bent geweest! leuk hoor om de boel een beetje te verkennen.
    Nu leer je ook hoe het toerisme een beetje in elkaar zit haha!
    Veel plezier groetjes van ons allemaal

  • 03 Oktober 2013 - 00:35

    Ursula:

    Hey wes
    Zag net op Facebook dat je een paar uitstapjes gaat maken. Heb je wel tijd om stage te lopen? Geniet er maar goed van hoor! Wordt wel weer tijd voor een nieuw verslag! Maar je zal wel te druk zijn! Groetjes van ons. X

  • 03 Oktober 2013 - 15:38

    Renate:

    Heee wes!

    Leuke verhalen, je vermaakt je prima zo te horen tussen de stagedagen door..
    Al leuke mensen ontmoet daar? en leuke collega´s?
    Gefeliciteerd met je pa he!

    Veel plezier, groetjes van ons allemaal

    P.S. Adrie zegt, beetje jammer dat je niet teruggezwaait hebt toen je over Kroatie vloog;)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 15289

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: