NYE + Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu NYE + Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

NYE + Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Wesley

05 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoihoi allemaal,

Ik heb de kerstdagen met het heerlijke eten en de gezelligheid anders ook gemist! Mijn kerstbrunch bestond uit hamburgers en ik moest beide kerstdagen werken vanaf 15:00 tot 24:00 uur. Dat modderbad is veel te heet en je zou levend verbranden, dus laten we dat maar niet doen! Ja Marja; kom maar op met die Hollandse pot en zalm!
Afgelopen oud en nieuw heb ik in Auckland gevierd en betaalde ik $50 voor een beachparty. Helaas beviel dat totaal niet en gingen we met de groep collega’s ons eigen feestje vieren in de Globe Bar (onderdeel van Base Auckland waar ik stage loop).
Het vuurwerk vanaf de Skytower was schitterend om te zien!

Na 10 dagen achter elkaar gewerkt te hebben ben ik vanochtend om 5:00 uur vertrokken naar Christchurch voor m’n zuidereiland trip! Eindelijk begint nu mijn kerstvakantie hahaha! Schitterend weer hier in Christchurch, dus ben meteen met de gondel de berg op gegaan. Volgens de bordjes zit ik nu ongeveer 18.880 km van jullie vandaan en Auckland is 767km verderop.
Vanwege de aardbeving in Christchurch kon de bergweg niet meer gebruikt worden. Als je het wel deed pleeg je een ‘offense’ en moet je $5000,- betalen of krijg je 3 maanden cel. Twee 60 jarige vrouwtjes uit Californië gingen mij voor en ik dacht: ach... als zij het kunnen mag ik ook vast wel mee! Sorry mam, ik kon het niet laten om de weg naar de gondel terug te nemen. Erg bijzonder om te zien wat een aardbeving kan aanrichten en ze hebben me niet opgepakt!!
Vervolgens heb ik het centrum van Christchurch bezocht, maar daar is bijna niets van over. Zelfs 3 jaar na de aardbeving staan er vervallen gebouwen en is het centrum voor de helft weggevaagd. Zometeen nog even eten en lekker snel douche, want morgen vertrek ik met de trein naar Greymouth. Dat wordt een mooie tour dwars door de Southern Alps met hopelijk net zulk mooi weer als vandaag!

Groetjes uit Christchurch en tot het volgende bericht!

  • 05 Januari 2014 - 13:27

    Kees En Urs:

    Hoi Wes allereerst de beste wensen met gezondheid en veel liefde voor het nieuwe jaar, je hebt die vrouwtjes toch wel met rust gelaten daar op dat afgelegen weggetje, ik denk dat ik ook even was gaan kijken zo'n hek nodigt uit tot inspectie, geniet maar van je vrije tijd veel plezier tot ziens.We blijven je volgen.

  • 05 Januari 2014 - 13:57

    Maaike:

    Hee Wes! Nogmaals een gelukkig nieuwjaar!
    Je typt in ieder geval kortere verhalen dan ik, leuk om te lezen! Geniet van je trip op het Zuidereiland en tip; ga skydiven!!! Echt doen!!

    Groetjes Maaike

  • 05 Januari 2014 - 16:28

    Tante Mar:

    Hey Wes nog alle goede wensen voor het nieuwe jaar van ons allemaal!!!!!!!
    Nou als je nou opgepakt was had je er nog een poosjes vakantie aan kunnen plakken!
    Maar goed dat het weer goed is afgelopen. Jij geniet nog van al dat moois daar.
    Als je terug bent krijg je van mij die zalm hoor. Je zal die hamburgers onderhand wel zat zijn.
    Vele groetjes van ons allemaal!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus Mar

  • 05 Januari 2014 - 18:47

    Mamma:

    Nu begint het pas echt leuk te worden voor je! Het lijkt wel een oorlogsgebied in Christchurch en wat ontzettend zonde van die ingestorte kathedraal, vroeger was die heel mooi, google maar eens ..
    Enne ... die boete had ik mooi niet betaald voor je hoor, was je toch in de gevangenis beland ... maar je hebt weer geluk gehad! (P.S. Fijn dat je die zonnebril af doet als ze een foto van je nemen!)
    Veel plezier en skydiven is niets aan hoor, zó saai :) dus gewoon niet aan beginnen ....
    xxx mamma en pa

  • 06 Januari 2014 - 21:41

    Jan:

    Dag Wesley, ook van mij een heel fijn 2014 gewenst.

    Ga nog maar effe lekker de beest uit hangen daar en we zien je over een klein maandje weer
    hier in ons kleine kikkerlandje.

    groetjes

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 15273

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: