Milford Sound + Lake Tekapo - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu Milford Sound + Lake Tekapo - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wesley Berg - WaarBenJij.nu

Milford Sound + Lake Tekapo

Blijf op de hoogte en volg Wesley

18 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ik ben zeker nog even aan het genieten! Nog maar anderhalve week en ik ben weer thuis. Helaas, geen skydive kunnen doen vanwege te veel wind in Queenstown.
Maandag had één van de skydive instructeurs zijn rug gebroken door turbulentie, dus willen ze het risico niet lopen dat het nog eens gebeurd...
Ja, moeders houdt van correcte spelling hea! Whaha, geen flauw idee wat ik dan verkeerd gedaan heb, maar het meer heb ik helaas niet gezien. Gelukkig heb ik nog meer blauwe meertjes gezien op m’n Kiwi-bus trip!

Afgelopen woensdag ben ik naar de Milford Sound geweest, één van de fjorden ongeveer 300 km rijden vanaf Queenstown. Ik werd met de bus opgehaald om 7 uur in de ochtend en vervolgens was het 5 uur rijden naar Milford. Vervolgens gingen we per boot 2 uur over het water een mooie tour maken. Schitterende bergen, flora en fauna! Het weer was een beetje minder, maar dat kan ook niet anders als er jaarlijks 8 meter regen valt!

Helaas heb ik donderdag weinig uitgespookt omdat ik op de skydive wachtte. Misschien dat ik het in Auckland nog kan doen voor ik naar huis kom. Vrijdagochtend vertrok ik met de Kiwi-bus naar Lake Tekapo, het meeste blauwe meer van Nieuw-Zeeland. Vanwege de smeltende gletscher is het water zo licht blauw, heel vreemd om te zien, het doen namelijk pijn in je ogen! Na een nachtje in een hostel bij Lake Tekapo ben ik naar Christchurch gegaan om een laatste nachtje feest te vieren met de mensen van de Kiwi-bus. De meeste vliegen vanaf Christchurch terug naar huis of ze gaan verder met de bus naar het noorden. Momenteel wacht ik op m’n vlucht terug naar Auckland die vanavond om 21:30 vertrekt. De twee weken vakantie waren geweldig dus voelde uitgerust om weer voor een aantal dagen te werken! Ik hoorde dat het weer ontzettend druk is, dus hopelijk zijn de laatste dagen niet al te chaotisch.
Een kort verhaaltje, maar de foto's zeggen vast genoeg! Ik ga zo maar is ff in het park pitten met 25 graden en een heerlijk zonnetje;)

  • 21 Januari 2014 - 22:30

    Marja:

    Hey die Wes! Alles goed volgens mij zo te zien. Ja je terugreis komt steeds dichterbij.
    De foto's zeggen weer genoeg hoe het er daar uitziet, mooi hoor en wat een blaauw water echt schitterend! Nou succes met je laatste daagjes stage geniet nog ff van het mooie weer! Hier is het maar 5 graden.
    Groetjes en zie je in Nederland!
    groetjes van ons allemaal!

  • 24 Januari 2014 - 10:59

    Tante Tineke En Tante Joke:

    Wij wensen je nog mooie dagen en een goede thuisreis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 15268

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage XBase Auckland NZ

Landen bezocht: